De jobcoach focust niet zozeer op het aanleren van technische vaardigheden. Hij versterkt soft skills zoals motivatie, werkattitude en communicatieve vaardigheden.
Bij taalcoaching stimuleert de coach de (nieuwe) medewerker om Nederlands te leren en te spreken. Hierbij vereenvoudigen we werkinstructies, maken we vaktechnisch jargon begrijpbaar en stellen we een taalactieplan op zodat de medewerker zowel thuis als op het werk stappen hierin kan zetten.
Minimale investering, maximale impact: De investering in coaching is gering in vergelijking met de vele voordelen. Kleine, praktische verbeteringen maken een groot verschil in de dagdagelijkse werking van je organisatie. Ze bieden bovendien zeer waardevolle feedback in de opbouw van een inclusieve werkplek.
Verbetering van welzijn en efficiëntie: Investeren in medewerkers verhoogt hun welzijn en betrokkenheid wat leidt tot een productievere werkomgeving en een lager personeelsverloop.
Inclusief ondernemerschap: Doordat collega’s elkaar beter begrijpen, bevorderen we sociale cohesie wat essentieel is voor het succes van je bedrijf. Medewerkers voelen zich gewaardeerd en ondersteund ongeacht hun achtergrond.
Plantmanager Rob Moelans van Kingspan Insulation merkte dat werknemers tijdens de lunchpauzes vaak in kleine groepjes zaten, meestal op basis van hun taal. Om de samenhang binnen het team te versterken, besloot hij Nederlandse taallessen aan te bieden. Hiervoor werd de expertise van I-Diverso ingeschakeld.
Rob Moelans over dit initiatief: "De taallessen op de werkvloer verbeteren niet alleen de communicatie, maar versterken ook de teamgeest. Deze investering levert ons veel op." [Lees meer]
Ook onze jobcoaching wordt positief ervaren door onze coachees. Bekijk bijvoorbeeld het interview met Nanzanin, medewerkster bij Bakker Belgium:
Nanzanin: "De coaching heeft me geholpen om me sneller aan te passen en effectiever te communiceren." [Bekijk de video]