Naast een business model is een mental model minstens even belangrijk voor ondernemers: eens je weet wat je wilt doen, moet je er op een gestructureerde manier over kunnen vertellen – of nog beter: anderen laten communiceren over jouw dienstverlening.
Deelnemers aan deze workshop zijn ondernemers of mensen die een idee hebben en dit willen omzetten in een project / een business plan. Per idee kom je minstens met 2, omdat sparren met elkaar een essentieel onderdeel is van deze sessie.
Geïnspireerd door de Impact Bootcamp die Blenders organiseert samen met professor Kris Vander Velpen, de Intriguing Introduction van Yasmina Fadli en de 24 Design Principles van Bruce Mau, verkennen we in deze workshop elkaars mental model.
We raken kort enkele bekende (of minder bekende) aspecten aan zoals opportunity development, innovatie, divergent en covergent thinking, red ocean vs. blue ocean strategy thinking en business ecosystems. Waar we vooral bij stilstaan is the creation of your own appealing idea.
Na een korte opfrissing van deze concepten, gaan deelnemers zelf aan de slag en sparren ze met hun partner / hun team over hun customer, concern en question. Elk team brengt haar mental model voor de andere deelnemers, en we geven feedback en leren van elkaar.
Na de workshop hebben de deelnemers volgende output bekomen:
- Mental model van hun project of dienstverlening
- Intriguing introduction ter vervanging van de (zó jaren 70 ...) elevator pitch
Bekijk hieronder het aankondigingsfilmpje van Artemis.
Meer info over Makani vind je hier.